Verkot kuumiksi ja tarjoukset tötterölle B2B-myynnissä

Globaalien muutosten ravistellessa yhteiskuntarakenteita sekä yritystoiminnan perusteita nousee pintaan liiketoiminnan peruspilarit ja se, miten yritykset jatkuvan kasvun sijaan ylipäätään selviytyvät elossa viimeaikaisten myllerryksien ristiaallokoissa.
Yritysten pääasiallinen tulolähde on ollut myynti ja sen tuoma kassavirta, sillä yrityksen myynti luo yritykselle toimeentulon eli olemassaolon perusteen. Perinteisesti myyntiä on luokiteltu asiakaskunnan mukaan kuluttaja- (B2C) tai yritysmyynniksi (B2B). Viimeaikaisten muutosten perusteella myyntiä voidaan vaikkapa luokitella joko olevaksi tai olemattomaksi.
Digitalisaation vaikutuksesta myyntiin on keskusteltu eri foorumeilla jo jonkin aikaa. Kevään 2020 seurauksena se on tosiasia. Useat yritykset pohtivat tälläkin hetkellä sitä, miten myyntiä tehdään digitaalisten välineiden avulla.
Lue artikkeli loppuun TALK-lehden sivuilla.
Kirjoittajat
Timo Holopainen toimii myynnin yliopettajana, liiketoimintavastaavana ja kansainvälisenä liiketoimintakatalyyttinä sekä harjoittaa ongelmanratkaisutaitojaan kokonaisvaltaisesti.
Sanna Vauranoja valmentaa B2B-myyntiä, kirkastaa intohimoisesti myyntityöhön liitettyjä mielikuvia ja tuottaa yrittäjänä elämyksiä ikääntyneille Ilopiste -verkkopalvelussa.
Harri Lappalainen kohdistaa tällä hetkellä osan luontaisesta kehittämisenergiastaan kansainvälisen South-East Asian Sales Competition SEASAC -hankkeen vetämiseen, tsekkaa www.seasalescompetition.com. SEASAC-hanketta osarahoittaa EU:n Erasmus+ -ohjelma.