Siirry sisältöön

Myynnin johtamisen avaimia

Miltä Empatia näyttää:

1 vai 2?

1: ”myyntisi on ollut alle tavoitteiden jo kolme kvartaalia, jos et pysty parempaan voi olla, etten voi taata tulevaisuuttasi tässä yrityksessä.”

2: ”myyntisi on ollut alle tavoitteiden jo kolme kvartaalia – mitä sinulle kuuluu? onko kaikki kunnossa? mitä voitaisiin tehdä, jotta saadaan myyntisi taas vauhtiin? miten voin auttaa?”

 

Miltä tulevaisuus näyttää – perspektiivi?

1 vai 2?

1: ”mitä ne kilpailijat nyt tekevät? miltä heidän tuotteensa näyttää? miten voimme tehdä vielä paremman tuotteen ja lyödä kilpailijamme?”

2: ”mitä voisimme tehdä, jotta asiakkaamme menestyisi paremmin?  mitä voisin omalta osaltani tehdä, jotta asiakas suoriutuisi omasta tehtävästään nopeammin, helpommin, vähemmin kustannuksin?”

 

OPETUS: Liiketoiminta on jatkuvaa (infinite vs. finite). Sitä on ollut jo kauan ennen yhtäkään tämän päivän yritystä, ja sitä tulee olemaan kauemmin kuin monet tämän päivän yritykset ovat jo lakanneet olemasta.

Kannattaa siis keskittyä asiakkaisiin. Olemalla kehityksen aallonharjalla – kun keskitytään siihen miksi tehdään – siinä sivussa näivetämme kilpailijamme olemattomiin!

 

Kirjoittaja:

Jouko Broman, tuntiopettaja, Yrittäjyys ja myynti