Mitä eroa on tuotemyynnillä ja valmistuspalvelumyynnillä

Myynnin tavoitteena on yksinkertaisuudessaan saada myytyä palveluja tai tuotteita asiakkaalle. Myyjän on ymmärrettävä, mitkä asiat ovat sellaisia, että ne luovat tuotteelle tai palvelulle lisäarvoa asiakkaan näkökulmasta. Molempien osapuolten, asiakkaan ja myyjän, olisi koettava hyötyvänsä syntyneestä lopputuloksesta. Onnistunut myynti luo jatkuvuutta yhteistyölle.
Myynnin koulutuksia järjestetään monilla tahoilla. Niissä keskitytään useimmiten erilaisiin myyntitekniikoihin ja myynnin strategioihin. Koulutuksissa painotetaan harvemmin sitä, että myyjän tulisi osata ala ja tuntea se laaja-alaisesti. Kun näin on, puhutaan asiantuntijapalvelujen myynnistä.
Lue koko artikkeli Talk:in sivuilta.
Kirjoittajat
Erkki Virkki
toimitusjohtaja, Koneteknologiakeskus Turku Oy