Siirry sisältöön

Luurikuuri, soittopäivä - luo itsellesi myyntirutiinit

Uudelle asiakkaalle soittaminen voi jännittää kokenuttakin myyjää. Vaikka yritykselle tarvittaisiin kipeästi lisämyyntiä, luuriin tarttuminen voi silti kammottaa. Ota siis avuksi rutiinit.

Miten saada yritykselle lisää myyntiä?

Myyntityötä Turun ammattikorkeakoulussa opettava Sanna Vauranoja kannustaa perinteiseen markkinointikeinoon: tartu luuriin ja soita asiakkaalle. Vauranoja vinkkaa, että ensin kannattaa miettiä nykyisiä asiakkaitaan ja näiden tarpeita. Ovatko ne ehkä muuttuneet? Tarvitsisivatko nykyiset asiakkaat jotain uutta – tai kenties joitain lisäpalveluita? Voisiko kasvua löytyä sieltä? Vai lähdetäänkö tavoittelemaan uusia asiakkaita? Vauranoja on paitsi opettaja, myös yrittäjä, sillä hän on perustanut vuonna 2013 Ilopiste-palvelunsa ikääntyneiden liikuttamiseen.

Lue lisää Varsinais-Suomen Yrittäjien lehdestä.